Friday, October 15, 2010

Buah Cempedak Di Luar Pagar


Salam...

Cempedak Oooo Cempedak..Semalam aku gi jejalan Dgn Iman ke Pekan Gelang Patah..Saja je pusing-pusing tengok pekan..Survey pasar basah segala..Maklum le dh sini dekat 4bln tapi pasar basah tak pernah gi lagi..So semalam ambik kesempatan lah..

Pusing punya pusing jumpa gak le pasar basah..Ok lah tak jauh sangat..Sesambil tu cari bahan utk set up something yg aku kata tu..Apa ye..Jeng..Jeng..Jeng..Bila dah ada nnt aku story ye..Back to buah cempedak..

Lepas jumpa bahan yg aku cari..tanya rega utk pemborong semua...kekonon nak terus balik..Tetiba anak dara aku terpandang buah mangga..So beli le..Baru nak melangkah terbau lak macam buah cempedak..Ohhh..Ada gak cempedak ye..Mahal gak rega RM5.00 1kg..Tapi sbb dah terliur so beli le jugak..Lagi pon En.Ayah mmg suka makan cempedak nie..

Balik rumah masak apa yg dah aku beli..Cempedak..Esok ye sayang..I akan goreng u garing-garing...Hahahhaha

Pagi nie..Bangun dengan semangatnya..Hahahhahaha...Semangat nak goreng cempedak..Buka je pintu bilik bau cempedak dah terjah hidung aku..Terus berdesup ke Dapur..Siap ko cempedak...Hahahahhaha

Turun ke dapur benda pertama sekali aku wat bancuh tepung..Panaskan minyak..Dan sekarang turn cempedak..Apa lagi..Zasssss...Aku kopek cepat-cepat...Sekali terbukaaaaaaa...Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....5 ketui je ke..Huwaaaaaaaa...Biar betul..Berat punya le beria..Hmmm..Camner nie..Nak goreng ke tak..Tepung dah ada..Tapi klu goreng..cukup ke 3 beranak nak makan..En.Ayah kata nak bawak bekal sekali...

Termenung 5 minit..Arghhhhhh...Goreng je arr..Baru siap goreng..En.Ayah turun senyum simpul...Tengok cempedak.."Lahhhhhhh 5 ketul je ke Mi"...Iman sibuk tanya...Nape 5 je umi..Cukup ke 5 nie umi...Kedekut lah umi nie..Huhuhuhu..Aduhai anak..Kalau le umi tau cempedak nie isinya 5 je..confrim umi pilih yg lain..Huhuhu

En.Ayah jamah gak arr sambil gelak-gelak dengan Iman..Iman lak tak henti sebut Umi kedekut cempedak..Umi kedekut cempedak..Nyampah tau I..Hmm..Iman..Tak cuit pun cempedak tu..Just makan tepungnya je..Aku lak yg kena abiskan 4 biji cempedak yg montel2x nie..Hahahahhaha...

Tapi yg aku wat rasa nak makan Iman sekali dengan cempedak tu lepas dia panggil aku "Umi Cempedak"...Umi Cempedak ooo Umi Cempedak..Iman nak minum air..Umi Cempedak Oooo Umi Cempedak..Iman nak mandi..Huhhhhhhhhhhhh..Aku bengang dgn cempedak..uwaaaaa

No comments:

Post a Comment