Tuesday, April 20, 2010

Menghitung Hari..




Salam..

Pejam celik..pejam celik dh 20hb..Sekejapnya masa berlalu..Pejam celik..pejam celik dh 10thn aku kerja kat HCMM nie..Senang kata dari berat aku 50kg sampai ler la nie 78kg..huhauahahahah..Hmm..Awal May nnt HCMM JB akan berpindah ke Sri Plentong...jauh tu..klu dulu aku nak gi opis cuma lebih kurang 12km..la nie kena tambah lagi 15km..Aduhai letih..letih..

Disebabkan jarak opis yg makin jauh tu le aku ambik keputusan utk mohon VSS..Ikutkan sayang nak tinggalkan HCMM & kengkawan yg dh lama dgn kita nie..tapi apa kan daya..Klu ikut hati mmg tak mau berhenti..tapi masalah transport..masalah gaji yg ciput buatkan aku terpaksa ambik keputusan nie..

Memula dapat offer vss ari tu aku ingat tak mau ambik..Yelah offer vss tu kurang drp 15k..Tapi bila aku fikir balik + sembahyang istiharah aku rasa aku perlu ambik VSS tu..tak per le..kalau takat tu je rezeki aku..terima je le..Lagi pun En.Ayah tak berapa setuju kalau aku terus kerja dengan HCMM..Jauh katanya..So la nie mmg keputusan dh dibuat dan sekarang tengah menunggu 2nd letter daripada HQ..

Penghujung May pula..Insyallah aku dan family akan berpindah ke Nusa Indah..Happy betul rasanya bila dapat beli rumah sendiri..Teramat ler happy bila tengok rumah yg dh 90% lagi dah nak siap..Insyallah penghujung May dapat ler kunci..La nie pun tak henti berangan nak wat macam-macam...hahahahha...Apa pun bersyukur sangat bila tengok rumah tu dah nak siap..At least nampak gak HARTA yg aku dapat kumpul selama 10thn kerja di HCMM dengan gaji yg ciput tu..

La nie sesambil mengemas kat office sesambil menjeling-jeling calendar...Menghitung hari untuk menamatkan status sebagai Pekerja HCMM & menghitung hari untuk dapat kunci rumah baru..


Sedih dalam gembira...

2 comments:

  1. ambik gak yer ..
    moga² itu yg terbaik tuk ko lin.
    tahniah gak sbb dah nak pindah rumah baru,
    razeki tu :D

    ReplyDelete
  2. Kak Jiejah..Ambik kak..Hubby pun tak setuju keje jauh-jauh sangat...Kesian Iman..Nnt sapa nak uruskan pagi ak ke skool..Pindah umah tengah bln Jun insyallah

    ReplyDelete